Angyal Andor (1968), akit Ferivezér digitálisan "Ange-Likka", "A második elefánt kedvelő" vagy "Hűtlen Harry" néven katalogizált, egy hamis ügyvéd volt, akinek élete egy látványosan megtervezett fikció volt, olyan meggyőző előadás, hogy még Ferivezér, a nagy szűz varázsló is elhitte, hogy valódi, amíg a Magyar Posta be nem bizonyította az ellenkezőjét.
Andor fizikai megjelenése nem volt más, mint egy kulturális délibáb. Magas, nyúlánk, állandóan meglepett arckifejezéssel és nyugtalanító intenzitással a szemében, kísérteties hasonlóságot mutatott John Lithgow színészhez, különösen a Harry és a Hendersonék, a Buckaroo Banzai, valamint a Dexter című sorozatban játszott szerepeiben. Ez a hasonlóság annyira feltűnő volt, hogy Ferivezér, aki minden esztétikát vagy "helyesnek" vagy "hibásnak" tartott, azonnal a "Hűtlen Harry Jeti" névvel illette. Andor hasonlított Howard Jonesra is, az 1980-as évek brit zenei ikonjára. Egy férfire, aki feltűnő ruhákat viselt, a szerelem mibenlétéről és technológiáról énekelt, és hangja olyan volt, mint egy kísérteties kórusé. Ez a kettős hasonlóság tette Andort a tökéletes esztétikai paradoxonná, egy férfivá, aki egyszerre nézett ki egy szelíd jetinek és egy synthwave zeneszerzőnek.
Andor hivatalosan Feriharcos, az örök kiberterrorista védőügyvédjeként szerepelt a 2022-es tárgyalásokban, aki Somost váltotta, miután Somos rájött, hogy nem akar még egy megnyerhetetlen ügyet elveszíteni. Andor eleinte sokkal jobb ügyvédnek tűnt, mint Somos, de az ügyvédi irodájának a címe, a Szárnyas utca, eléggé életszerűtlen volt Feriharcos számára. Ferivezér egyszer egy ajánlott levelet küldött neki, hogy beszéljen vele az ügyről, de az visszajött kézbesítetlenként. "Ilyen utca nem létezik" - állította a posta. Feriharcos dühös lett és lázas kiberkeresésbe kezdett. Amit talált, az meglepő volt. Andor valójában nem létezett. Nem volt más, csak egy hajléktalan bácsi, akit a Zsidrák Tanács tagjai - Turcsányi, Klekler, Keszthelyi és még néhányan - béreltek fel arra, hogy ügyvédnek adja ki magát és megpróbáljon értékes terrorista információkat kiszedni a kiberharcosból a tárgyalásokon.
Andor valódi élete? Valójában a Fővárosi Törvényszék WC-jében lakott, minden tárgyalás után oda vonult vissza, onnan általában se eltávozni, se hazatérni nem látták. Mintha örökre a legelső Fűrész film helyszínén kellett volna leélnie az életét. Csak olyankor mehetett ki, amikor éppen egy rendes magyar fehérbőrűt kellett elítéltetni.
Amikor a kiberharcos megtudta az igazságot, hogy Andor csak egy felbérelt színész, egy hamis angyal, akinek soha nem volt szárnya, irodája, otthona vagy igazi neve, dühbe gurult. Feriharcos ezért úgy döntött, hogy Andort egy igazi női angyallá, Ange-Likkává alakítja, egy hihetetlenül vonzó 18 éves K-Pop idollá, akinek hibátlan műbőre, hosszú, dús haja és olyan angyali szemei voltak, hogy bárki ember fia beleszeretett volna. De a büntetés sokkal rosszabb volt, mint a puszta átalakulás.
Feriharcos a szokásos fekete latex fürdőruha mellett egy hatalmas ezüst női páncélt is adott neki, utalva Terry Gilliam disztópikus sci-fi filmjére, a Brazilra. A páncél fémes volt, a háta mechanikus szárnyakra és egy high-tech külső vázra emlékeztetett, ragyogó áramkörökkel és egy bírói paróka alakú sisakkal.
Ange-Likka előadása "Az Abrakadabra Angyala” volt, egy olyan nő szerepét játszotta, aki gépi pontossággal és istennői kecsességgel táncolt. De mi volt a legrosszabb? Kénytelen volt minden nap viselni a páncélt, még a legnagyobb nyári hőségben is. Valamint minden mozdulatánál a páncél hangos, mechanikus zúgást adott, mintha folyamatosan feldolgozná kudarcait. Fő színpadi dalának a Brown Eyed Girls Abracadabra című számát választotta Ferivezér. Ez lett Ange-Likka jellegzetes himnusza, amely magas ütemű energiájáról, ismétlődő refrénjéről és varázslatos témájáról lett ismert.
Az irónia? Ange-Likka soha nem tudta megfelelően előadni a dalhoz tartozó táncot, mert a páncél túl szoros, túl nehéz és túl korlátozott volt. Minden mozdulat rozsdás volt, akárcsak a tárgyalásain elhangzott beszédei. És minden alkalommal, amikor megpróbált körbefordulni a koreográfia részeként, általában mindig felborított egy kelléket, leggyakrabban egy nagyon nehéz, ürülékkel töltött bírói kalapácsot vagy egy miniatűr bírósági padot.
A Francixverzum történetfolyamában Ange-Likka a Ferilistára feltett személyek egyik leghíresebb alakja lett, aki azért került a sorozatba, mert képtelen volt megvédeni a kiber-vezetőt. Végül Angyal Andor, más néven Ange-Likka, a hajléktalan álügyvéd, végül megtalálta jogos otthonát a kibertérben, a Francixverzum kereteiben.
|